Jeugd en Jongeren

Altijd wat te doen!

Heb jij wel eens het gevoel dat je de enige tiener of jongere bent bij jou in de kerk? Kom dan een keer kijken bij een tiener- of jongerengroep! Hier kun je samen met leeftijdsgenoten ontdekken wat er voor jou te doen is! Daarvoor hoef je echt geen supergelovige te zijn. Je bent vrij om te ontdekken wat het katholieke geloof voor jou kan betekenen.

Tiener- en jongerengroepen zijn dé plek om stil te staan bij de grote vragen in het leven. Is er een God? Hoe kan ik hem ervaren? Wat zou Gods plan zijn voor mijn leven? In het bisdom Breda zijn er verschillende plekken waar je maandelijks of vaker kunt samenkomen. In alle veiligheid en wederzijds respect. Ontdek op deze kaart wat er bij jou in de buurt wordt georganiseerd.

Roosendaal

Iedere vrijdagavond komen zo’n 20 jongeren samen in Roosendaal in de pastorie van de Sint Josephkerk,  Sint Josephstraat 2! Vanaf 19.30 uur is de inloop en daarna gaan we aan de slag met geloofsverdieping en delen daarover met elkaar. Rond de klok van 21 gaan we naar de kapel om samen te bidden en te zingen. Daarna gaat er eigenlijk nog niemand naar huis, maar wordt er nog muziek gemaakt, gekletst, gechilld en eindigen we bij McDonalds.

Afgelopen Pinksteren hebben vijf van ons de sacramenten ontvangen: Doopsel, Eerste Communie, Vormsel. Er sluiten zich ook steeds meer jongeren aan die heel geïnteresseerd zijn in het geloof.

Tienergroep Joy

Raamsdonksveer

Elke tweede vrijdagavond van de maand komen we samen om te ontdekken, te praten en vooral veel plezier te hebben. We duiken in thema’s uit de Bijbel en onze geloofstraditie en laten onze creativiteit de vrije loop tijdens te gekke activiteiten. Zoals escape rooms, obstakelruns, creatieve activiteiten enzovoorts!

• Voor wie: tieners van 11 tot 16 jaar
  • Wanneer: Elke 2de vrijdag van de maand van 19:00 tot 20:45 uur
  • Waar: Parochiecentrum in Raamsdonksveer. (Sint Jozeflaan 3, gebouw achter de Dela)
  • Meer info of aanmelden: info@separochie.nl of tel.: 0162 511 551

Presenteer hier jouw tiener- en/of jongerengroep!

Het bisdom Breda geeft jouw tiener- en/jongerengroep de kans om je op deze themapagina te presenteren. Dat kan al met een verwijzing op bovenstaande kaart, maar ook met een korte introductie en een leuke foto!

Jonge mensen kijken verder dan parochiegrenzen

Schrijf in één of twee alinea’s wanneer en waar jullie elkaar ontmoeten. Misschien is er iets bijzonders te vertellen over die plek? Voor welke leeftijden is jullie groep bedoeld? Hoe ziet een avond met de groep eruit?

Tip: organiseren jullie binnenkort een grote activiteit? Laat ook dát weten via het contactformulier!

Jongeren zijn niet de toekomst van de kerk, maar de kerk van vandaag.